Något är ruttet!

Jag sitter och bläddrar bland “mina” nättidningar och tänker för i stort varje artikel jag läser att jag ska blogga om den. Men jag blir bara trött! Det är bara mord, pedofili och skit som händer just nu! Skulle man kommentera allt och visa hur mycket man hatar det så hade man haft att göra en hel mansålder. Var blev den vackra världen av?

Var blev handslagen om fred av? Var tog den goda viljan vägen? Och det sunda förnuftet. Något är ruttet och jag vill inte ta del av den världen. Den är inte min.

Men ändå måste man ju finnas där och reagera. Man kan ju inte låta idioter förstöra för alla andra som vill leva fritt. Hur mycket ska man tåla? Hur tolerant ska man vara? Vore det inte på plats att införskaffa strängare straff och följder för brottslingar, bara för att statuera exempel. Att vi inte accepterar detta längre! Men var ska man börja? Vem ska man skylla på eller lägga ansvaret på?

Idag är det ett nytt våldsbrott i Belgien och två barn i Kanada, 4 och 12 år, som räddats ut en porrhärva och valpar som skulle eldas upp av små barn. Jag blir så trött. Har människor fått för mycket frihet och testar så många gränser att det blir såhär fel?

Kanske är det just det som är problemet? Friheten?
De senaste årtiondena är ju budet att man ska vara sin egen människa, få bestämma över sitt eget liv och göra som man vill med det. En del människor verkar inte kunna hantera det där med frihet under ansvar. Dom testar demokratins och toleransens gränser.

Jag blir så förbannad! Så trött…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

1 Kommentarer:

Love sa...

Ja det är helt sjukt! Det är det enda som händer. Hemska saker :O

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN