Jag har inte lust

Jag skulle röja lite här hemma idag. Ta bort den där pallen med 1500 kataloger som står utanför min ytterdörr och fixa den där trasiga TV-antennen som jag drog av när jag röjde på vinden. Jag borde måla den sista väggbiten vid kylskåpet som aldrig blev målad och jag borde måla ett bord som stått och väntat länge nu. Jag borde diska.
Det finns en möjlighet att jag även borde gå och raka mig. Och jag borde malla en tidning som ska produceras snart.Jagharingenlust

Men jag vill inte! Jag har inte lust! Jag vill sitta vid köksbordet, spela gitarr, äta frukost och bara vara ledig. Men får jag det? Har jag en skyldighet att göra alla måsten innan jag får göra alla “vill”? Lust är väldigt viktig för mig. Utan lust får jag inte mycket gjort och just nu har jag ingen lust. Var köper man lust? Jag skulle kunna tänka mig en tub eller två.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN