Inga världsomvälvande känslor






 
Många känslor ikväll, inga stora och inga världsomvälvande men ändå. Många känslor…
Jag går tillbaka till där jag en gång varit. Ska stanna där ett tag för att hämta krafter igen.
Ikväll har jag fått nya kontakter, nya sätt att se på tiden som går. Obönhörligt…

Men ändå, inga världsomvälvande känslor.  “När sommaren kommer flyr jag över haven”…

“Jag lyssnar inte längre jag stänger fönstret
inget värt nåt som inte inger hopp
jag rusar inte längre erat lopp
jag står kvar
ser ingen plats för mig i mönstret
jag gömmer mig
jag värjer mig”

Sängen kallar, det är en ny dag imorgon. DÅ jävlar! :-D

11.20.. kan det hjälpa?

 

Technorati-taggar: ,

1 Kommentarer:

Catarina sa...

Fin text.
Kraft i gårdagen och kraft i att vakna upp till nya möjligheter.

(Obönhörligt - ett ord som följer mig.
Ett bra ord - väl? Eller ett gissel? Tröstlöst - ingen hör?
Men tydligheten är bra. Utan den, inget sätt att komma vidare.)

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN