En dag…

En dag ska jag fria
och du säger nej.
För att känna på smaken
av att jag älskar dig.
Sen ska jag vända mig om
sen ska jag gå.
Vi kommer höras som vänner
men inte mer än så.

Kroppen har talat
men förnuftet säger nej.
Du behöver inte förklara
du behöver inte för mig.
Jag vet vad du tänker
jag vet vad du vill.
När du hittat vad du söker
duger vi inte till.

Vad har jag då kvar här?
Ingenting alls.
Jag vill smeka dina läppar
jag vill kyssa din hals...
Ett tomt skal av drömmar
som fylls av bordeaux.
Lössläppta tömmar
Var hamnar jag då?

Du kan hitta det du söker
När jag inte finns här.
Jag kan inte låtsas mera,
det är så som det är.
I dina ögon och i din blick
fanns det som jag sökte
men som jag aldrig fick.

En dag ska jag fria
och du säger nej.
för att känna på smaken
av att jag älskar dig.
Sen ska jag vända mig om
sen ska jag gå.
Vi kommer höras som vänner
men inte mer än så.

Text: Martin Hansson

Technorati-taggar: ,,

2 Kommentarer:

Hanna sa...

han den där som bor inom dig behöver komma ut lite oftare tror jag!

Martin Hansson sa...

Vem vet, en dag kanske jag släpper ut honom ;-)

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN