Catch me





Varje morgon är det samma trötta steg ut genom min dörr, samma tid varje dag. Jag tar bilen till jobbet och äter middag vid 12-tiden. Har ett jobb jag trivs med. Telefonen är på varje dag, varje timme, dygnet runt. Jag är inte svår att nå. Du kan mitt nummer.
Jag behöver någon som sätter min vardag i gungning. Glöm inte att gunga mig. Och om jag skulle falla av gungan så glöm för guds skull inte att fånga mig.

Såg en film för länge sedan, en tysk film om ett kvinnofängelse i vilket ett gäng tjejer startar ett band. Dom blir framgångsrika och lyckas komma ut på turné fast dom fortfarande avtjänar sitt straff i fängelset. Till slut lyckas dom fly och det slutar med låten “Catch me” när dom gör en sista spelning och kastar sig ut från ett tak… lyckas dom fly? Tja, hitta filmen så får ni se.

Jag har letat som en galning överallt men kan inte hitta den. Den heter Bandits och musiken i den är galet bra. Jasmin Tabatabai heter hon som skrivit alla låtarna i filmen och youtube:ar ni lite så hittar ni mycket bra. :-)

Technorati-taggar: ,

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN