Att utmana sig själv

Ni som känner mig vet att mina gastronomiska kunskaper är astronomiskt långt borta men att min vilja att lära mig laga mat är tydligt uttalad. Idag tar vi ännu ett steg i matlagningens tecken.

För ett par dagar sedan när allt kändes möjligt hade jag den goda intentionen att bjuda in en god vän på middag. En vän som också är vegetarian. Jag målade upp bilder av linsbiffar, quorn och annat man hört vegetarianer äter. Man målar upp bilden av en totalt köttfientlig människa på barrikaderna med stora banderoller som säger “Död åt alla köttkonsumenter!”. Jag la mig i fosterställning och darrande försökte jag gömma mig undan mitt ansvar och låta allt storma förbi.

Så, när min vän sa “Lax” blev jag så glad! Lax är ju så gott och dessutom lättlagat, så nu har jag bestämt mig för att det kommer bli “Lax med krispigt örttäcke”, en intressant kall sås till det och ett gott vin. Visserligen ett rött vin men det får man ha enligt många experter. Och varför ska jag inte lyssna på dom?

45946_43933 Bild från tasteline.se
Jag har en kompis som heter Tasteline. Jag kallar henne för Tasty eftersom det tycker jag låter lite sexigare. Jag undrar hur många som fortfarande sitter med sina receptpärmar och rotar inför varje bjudning. Det kan ju inte vara lättare än att gå in till fröken Tasty och fråga!

Technorati-taggar: ,

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN