Äntligen helg!

Nu stundar en helg utan planer. Vad ska man göra? Vi har alla hjärtans dag imorgon lördag och melodifestivalen samma dag. Men var finns det något vettigt att göra?!

Alla hjärtans dag.. denna dagen som är ett stort hån mot oss som mer eller mindre mot vår vilja är singlar. Vi är diskriminerade av handeln som instiftat denna dagen från början. Den enda fördelen som jag ser den är att vi slipper köpa blommor till ockerpriser och lapa i oss affärernas “Alla-hjärtans-dag-priser” bara för att vi är tvungna att köpa presenter till dom vi älskar mest. Vet ni hur mycket handeln tjänar på att ni ska visa er goda vilja mot er älskade? Vill ni verkligen att någon ska tjäna pengar på er kärlek?? Tänk på det nästa gång en handlare örfilar dig och får dig att känna dig som en dålig partner om du inte köper den där blomman eller tröjan till honom eller henne…
Resebolag ger rabatter på kärleksresor för par. Skulle det inte vara lämpligare att ge rabatter till dom som inte har förhållande… “Hitta din nya partner…” o.s.v.ensam

För mig är alla dagar “alla hjärtans dag”. Att ge och få kärlek oberoende vilken dag det är i månaden eller på året.
Hur mycket är ditt hjärta värt? 100, 500 eller kanske 1000 kronor? För egen del ser jag hellre ett leende från en god vän som visar att jag är omtyckt, som den stora gåvan en sådan dag. Om jag tvunget måste ha något ;-).

Och så har vi melodifestivalen, engångsligget SVT bjuder på. Tack, men nej tack… jag kan säkert hitta något roligare. Som att torka fågelskit från altantaket en lördagskväll…
Jag tror jag gör som Halvar och försöker hitta meningen med allt istället. Ut och lubba!

------------------------------

P.s. Jag fick en länk till något som heter “First aid kit” från Helen. Kan du berätta mer om dessa för jag har ingen aning om vem det är?
Men bra musik är det!

5 Kommentarer:

Marlén sa...

Vad du än gör.. var du än hamnar denna alla hjärtans dag så ska jag tänka lite på dig :)
Kram från mig <3

Martin Hansson sa...

Tillbaka till dig! :-D <3

Helene sa...

Jag vet inte så mycket om dem förutom att de dök upp på en tv-skärm när jag råkade titta (en bedrift med tanke på att jag inte har en egen tv....). De är ju inte så gamla men turnerar ändå. De har lagt ut en hel del på YouTube och mer info om dem hittar man på: http://www.myspace.com/thisisfirstaidkit och http://www.trailerparkfestival.com/?page_id=360

Och vilka röster!

Catarina sa...

Ägnade en hel vecka åt "vägra Valentin" i bloggen 2008. Det var skönt - ut med det bara. Lite Ior var det ändå bakom den intellektuella, analyserande, dividerande, förnuftiga fasaden. Erkännes.

Skiter i Valentin helt enkelt 2009!
Och det är en härligt befriande känsla!

Martin Hansson sa...

Håller med dig... jag har lagt mina 25öre i den diskussionen nu tror jag.

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN