Aftonbladet 26/1 - Såhär luras Bossens fans

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/article4260401.ab

Till att börja med kan jag inte säga att jag luras något nämnvärt av bossens fans. Kan faktiskt inte komma på någon gång jag har blivit lurad av dom (nu driver jag bara med rubriken i AB). Däremot så kan man ju känna sig lurad av Biljett24 som spekulerar i biljetter och säljer dom på sin sajt till ockerpriser utan att egentligen ha dom i sin hand! Man kan ju bara hoppas att dom som säljer biljetter till Biljett24 kollar vad dom vill ha för sina biljetter till sina kunder och ta en hundring mer ;-).

Bild från Aftonbladet.se

Fast, å andra sidan. Alla försöker vi väl tjäna pengar på ett eller annat sätt. Varför ska detta vara dåligt när dom gör det så öppet?

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/article4260401.ab

3 Kommentarer:

Daniel Lindblom sa...

Hej,

Jag tycker det är intressant att du tar upp ämnet. Jag vill gärna passa på att tillägga att Biljett24 aldrig spekulerar i antalet biljetter vi kan sälja, vi spekulerar enbart i vilka priser vi kan erbjuda våra kunder. Något annat som sällan nämns är att det endast är ett ringa antal biljetter det handlar om. En perfekt tjänst för den som inte orkar med allt strul och stress under dagen då biljettsläpp sker. Alla har inte heller den tid som krävs en förmiddag och tex möjlighet ta ledigt från arbetet osv.

När efterfrågan är så mycket större än utbudet uppstår alltid en andrahandsmarknad, oavsett om den är reglerad eller inte, vilket har visats i de länder man har reglerat marknaden. Idag erbjuder vi ett säkert alternativ till konsumenten som annars skulle vara tvungen att köpa sina biljetter svart av privatpersoner utan några som helst garantier.

Intressant bloggämne är att det sällan nämns hur mycket biljetter som läggs undan till privatpersoner, samarbetspartners och sponsorer FÖRE biljettsläpp. Ca 2000-9000 biljetter av bästa möjliga platser (även till Globen som rymmer ca 13000.) Detta har nämnts i bland annat Expressen men snabbt tystats ner pga aktörernas stora inflytande i Media.

Jag vill också passa på att påpeka att det finns en anledning till att Aftonbladet utpekas till en av de mest opålitliga källorna i svensk media.

Med vänlig hälsning,
Daniel Lindblom
Biljett24

Martin Hansson sa...

Jag tackar för detta svaret och håller med dig om att det är illa att sponsorsbiljetter blir öronmärkta innan biljettsläpp. Jag hade en diskussion med en god vän häromveckan som inte hade fått biljetter till Glasvegas spelning på Debaser i Stockholm. Jag sa till henne att undersöka vem som är sponsorer och kontakta dom för där finns alltid biljetter som aldrig används.

Jag håller också med om att Aftonbladet är en opålitlig källa och det är lite därför jag driver med dom i rubriken OCH att jag skriver att jag inte känner mig lurad.

Tack för ditt svar på mitt inlägg än en gång.

/Martin

Martin Hansson sa...

Att jag sedan inte har så mycket till övers för andrahandsmarknaden och priserna där är en helt annan historia.

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN