Spöken - tro eller inte


Det finns spöken som syns, det finns spöken som bara flyttar på saker i ens trygga tillvaro, spöken som skrämmer och spöken som ger trygghet.

Kärleken är ett sådant spöke.
Ibland syns det inte, det bara flyttar på stolar och rensar i kylskåpet. Bytar TV-kanal och tänder och släcker lampor. Dom spökena är lite skrämmande, otrygga och ibland jävligt jobbiga.

Sen finns det dom som syns, som skapar trygghet. Spöken som man vill ska vara nära och finnas. Det spöket är outbytbart. Det spöket är kärleksspöket.

Jag kan säga att jag saknar det spöket och försöker kalla på det ibland. Man ska inte ljuga för sig själv och säga, "Jag behöver dig inte!", men det är väl så att när det spöket en gång fått en plats hos dig är det svårt att ersätta det med något annat.

Jag hoppas jag och alla jag känner hittar sitt speciella spöke :-). Laban kom tillbaka!


0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN