John Butler Trio

Jag snubblade in på TV:n dagen då man sände Live Earth galan och tänkte att det är väl alla vanliga artister man kan se varje dag på MTV och höra på den lokala kommersiella radiostationen... men döm av min förvåning när det första jag såg var en kille i världens rastafisyr och ackustisk gitarr och en utomordentlig fingerfärdighet i sitt spel... och så drar han av ett sjuhelsikes solo på den där stackars gitarren så man tappade hakan... kolla videon så får ni se vad jag menar...

Är inte detta den bästa gitarristen någonsin?

1 Kommentarer:

KARI (oinloggad)cam sa...

Underbart. Har inte hört något liknande på länge! Därför vill jag ge DEJ något fint tillbaks: något för både öga och öra. Jag älskar den här artisten, speciellt den här och en del andra låtar han gjort. Den här är från 70-talet. (Jag hoppas det blir rätt, jag är en mästare på att hantera det tekniska fel.)

http://www.youtube.com/watch?v=7BF3NF6Faxc

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN